Photobucket

A Long Story To Go...

After a long time to stop blogging,now im back with a lot of story. Thanxx ARA Lindungan Bulan coz give some space for me to write something even in your comment box eh. Da kate cubaan membuat blog sndri di page org laen.Hahaha saya suke statement itu. Credit to Ara la eh,yang pasti ini bukan cobaan tuk membodek anda eh. Saya rase sy sgt malas skrg tu yang paling malas nak tulis blog. Lagi lagi bile mouse yg ku syg buat hal k. Tikus tikus ku,knapakah kamu rowsak? Kamu majuk ke?Saya tade pun cakap nak tuka tikus tikus baru. Tapi lepas saya hempuk kamu siket kamu da reti bejalan seperti sediakala. Warghhh saya bangga jap dgn kamu,tapayah la saya tuka tikus tikus baru kan.Nanti silap hari bulan saya cari pulak tikus betul2 kat mane2 jad tikus tikus sy yang baru. Tapi persoklan disini, sanggupkah wahai nana?tengok tikus pun da berlari mcm org gler ni plak nak jadikan tikus tikus..hehehhe. Yang pasti saya mmg agak pemalas skrg eh,exam mood k kwn2.hahaha poyos.

saya yang agak sengal sekarang

Dear Andrea,ini merupakan blog yang sgt kamu nanti kan ke? Ape saya nak tulis dalam ni? Huhu sesi melepak bersama kamu dan hencek azira di Subang Parade. Thanxx sebab teman ari tu eh. Lepak lepak kat secret recipe. Ni bkn lepak lagi da ni melantak sekali namenyer. Abes la sume menu kat situ nak d cubenyer. Mule mula ade lah org tu cakap kenyang lagi la nana,xperla kmu makan saje la dulu,nanti saya nak mkn sy orderla. Cet ayat je lebey,elok duduk kat kusi merah empuk tu teus bukak menu,sebok2 ape saya mau mkn ni eh nana. Terus order plak tu sambil mengimbau kembali kenangan lalu. Kamu mmg klakar andrea. And thanx sbb dpt 'masuk' dgn kawan sy yang sengal alam tu.. Dan minggu lepas jugak tercetusnyer wabak demam saya kembali. Perghh ta sampi 2 minggu dari tempoh sehat da demam balek. bahaya la nana ni.heee

secret recipe subang paradesaya yang demam asek

Last week ari slase kami pegi kuantan,melawat kak fai. Dear Kak Fai semoga kamu cepat sembuh,semoga kamu kuat menghadapi segalanya. Dear baby yang inside your tummy, be strong eh baby for your mama. you are such a miracle baby fo us. Even kak fai da excident punye teruk terhempas tercampak kua dari keta pun baby tetap still alive and look good in your tummy. Kami sanggat bangga dgn kamu baby. Nak tepek gambar kak fai kat sni tapi xsampai ati plak sbb keadaan beliau sgt teruk dgn bahu patah dgn injured yang laen,nana xsanggup k. Sangat beza dengan kak fai yang salu ktrg tgk dulu. Naseb la xder pape kan. Tapi nana bole letak gmbr kucin kak fai kat sini. Kucen yang sgt manje k. Mule mule tengok macam agak takut gak tapi siyez bulu kucen ni lembut.Sedey dgr kak fai cite kucen ni nanges. Kucen bole nanges eh?
kucen tamo sedey2 k

our long journey


Da name pun sampai kuantan kan. Makanya bole jugakla menjenguk Mak Ida,Ayah lie ngn anak2. Perghh induu la dekat setahun nana xjumpe kalian. Bukan dekat lagi da. Da mmg setahun lebey da. Sowry eh bukan nana xnk dtg sane cume agak busy skrg. Dear Atul,Iffa,Ijah,Biha kak nana induuu sgt nak maen2 ngn krg lg. Sayang bile da nak balek baru la kite bole bermesra dgn lebey2. Sowry mak ida xbole nak tdo kt sane sbb esok nye nana ade cls. Dtg ni pun maen gamble slamber je. So sowry next time eh. Kami tau kedatangan kami selalu di alu alu kan. Untuk c polan yang agak menyakit kan jiwa kami semua tulun jgn nk kaco life mak ida ngan family dia. Name je 1 family tapi perangai macam tu sgt menyketkn jiwa kami semua la. Sangat ta membantu, aik apesal nana plak yg emo lebey2 ni? hehehe agak terase jugak senanyer,tapi xperla biarla simpan dalam ati jer.
Kalian mmg best bangat seh
nanti kite rockin the world lg eh babe

Selamat tinggal kuantan,selamat kembali kuala lumpur. Entah bile dapat kembali ke kuantan. Kuantan yang menyimpan 1001 memori kite bersama. Pantai yang indah,tempat melepaskan penat lelah. Semoga suatu hari nanti akn ku kembali ke sane.
say bubbye to kuantan

owh yer before i end this story mory,meh la lihat pict saya yg kebuliq(according to someone which pronounce kebuluq as kebuliq..). Owh no saya xmkn srg k. Takkan saya mampu nak abeskan fiesta set chicken rice shop to swg2 k. Licin berkilat kan pinggan tu..hahahha sure sume xsangke. And last picture where i merempit with someone yang ade moto.Actually sy sgt takut naek moto k. Tapi buat2 berani kalo x nanti kena sakat dgn mereka sume. Naseb perjalanan ta jauh. Then sempat lagi plak tu snap pict ats moto. Nana anda sgt berani k.hahha like the view time sunset.

.The end.

Sekian dari saya



nana abd rahman

8 comments:

Dina said...

Aaaaa cantek nye colour bulu kucen tuuuu!!

Geram geram geram >____<

nana abd rahman said...

mmg sgt santik color dia.bulu dia pun lembut jer..naseb dia tgh tdo kalo x dalame kaco..hehehe
saba..saba eh..

+__+

Anonymous said...

biar sy jd org pertama n 1st time leave komen d blog nana neh...
sy berasa terharu bila dia mention nama sy.. ='(

nana abd rahman said...

dear andrea,kak dina da jd 1st person leave comment la..btw thanxx k..blog ni bhagian ats mmg tuk kamu pun..hehehe

ARA AMNAN said...

Haih!

Panjangnya story..

Tp part yg inih:

"Credit to Ara la eh,yang pasti ini bukan cobaan tuk membodek anda eh."

xyh la kasi credit kt ara, nana. ara guna postpaid ;P

Kamu nmpk cantek la nana dlm gmbr2 inih.

;)

nana abd rahman said...

hahahah alamak xper xnk credit blagak eh pakai postpaid eh.taper2..pas ni tamo credit 2 ara lg eh..
hehehe

thanxx tp kamu lg santek..
+__+

ca_yunk said...

huhuhu..sedeynyer cte kak fai tuh..so, amacam die skrg??

nana abd rahman said...

dia still mcm 2 lg. x operation lg. kesian idup dia so tragic~
heee